Pýtate sa sami seba, načo je mi vlastne stránka na internete, keď si môžem spraviť stránku na Facebooku a zadarmo?

Takúto otázku si dnes kladú ľudia veľmi často. Vďaka čoraz viac sofistikovanejším sociálnym sieťam, už nie je problém mať čoraz väčší dosah na potencionálnych klientov. Zneje to super však? Ale…

V tomto článku Vám vysvetlím, prečo internetové stránky budú vždy lepšie než stránky na Facebooku.

Menej konkurencie

Konkurencia na Facebooku je príliš vysoká. Od mája 2013 bolo vytvorených 16 miliónov stránok na Facebooku. Možno si poviete, no a čo? Dovoľte mi ozrejmiť túto situáciu.

Facebook od Januára 2017 zaznamenal 880 miliónov “statusov” na podnikových  stránkach Facebooku, ale interakcie so statusom klesli z 340 na 264 počas prvých 6 mesiacoch. Jednoducho povedané, vytvárame viac obsahu než je Facebook možný zobraziť. Čím viac priateľov a lajknutých stránok užívateľ má, tým ťažšie je pretlačiť svoju stránku do popredia.

Vlastníctvo a kontrola

Web stránka

Je vyrobená pre vás a na mieru podľa požiadaviek. Máte plnú kontrolu nad jej obsahom a všetkým čo sa na nej deje.

Facebook

Na Facebooku musíte dodržiavať zmluvné podmienky spoločnosti. Tie sa neustále menia a dostávate sa do rizika, že váš účet bude odstránený.

Zmeny v dizajne

Web stránka

Farby si môžete zladiť s farbami vášho podniku a pokojne ich meniť podľa potreby.

Facebook

Môžete zmeniť logo a robiť menšie úpravy, ale musíte sa zmieriť s tým, ako vyzerá Facebook. Ak sa nejaké zmeny udejú, väčšinou na to prídete náhodne.

Podávanie infomrácií

Web stránka

Na stránke sú informácie len a len o tom čomu sa venujete. Návštevník nie je rušený inými nepodstatnými informáciami.

Facebook

V prípade, že návštevník nájde vašu stránku na Facebooku, vždy tu budú iné informácie a reklamy, ktoré ľahko odpútajú pozornosť od podstatných informácií.

Je Facebook ten správny nástroj?

Možno po prečítaní tohto článku aj tak zhodnotíte, že Facebook je lepší, ale oplatí sa rozumieť limitáciám. Ak však chcete povedať viac o svojej značke, vyzerať profesionálne a vyniknúť na internete, práve internetová stránka je vhodnejším nástrojom. Ideálne je využiť Facebook ako súčasť stratégie, ale nepostaviť si na ňom základy.